Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، جمشید گرگین مهمان برنامه سریالیست درباره اجرای برنامه سینما کمدی در سال های گذشته در شبکه یک سیما گفت: بیش از هشت بار این برنامه پخش می شد و بیشترین بازپخش را در زمان خودش یعنی دوران جنگ داشت. دورانی که خیلی خاص بود و این برنامه می توانست لحظات شادی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از فیلمسازان خوب ما که در فستیوال های بزرگی مثل جشنواره فجر جایزه می گرفتند، به من می گفتند این برنامه ها باعث علاقه و ورود ما به سینما  شد. خیلی خوشحال می شدم که این برنامه باعث علاقه بسیاری به سینما می شد. این برنامه هم جنبه تفریح داشت هم جنبه تخصصی و آموزشی.

وی درباره کم کاری در طول دوران حرفه ایش گفت: آدم سخت گیر و جدی هستم. سعی می کنم اگر بتوانم هر کاری را در حد توانم به خوبی انجام دهم. به همین دلیل در انتخاب هایم گزیده عمل می کردم. مدت هاست بازی نکردم با وجود اینکه پیشنهادهای زیادی داشتم، اما باید فیلمنامه و کارگردان خوبی باشد که من را رهبری کند و فیلمنامه را تبدیل به فیلم خوبی کند. وقتی به پیشنهادها یکی دو بار نه بگویید، نه گفتن عادتتان می شود.

وی اظهارداشت: الان دلم می خواهد کار کنم اما  پیشنهادات خوب نیست. اخیرا پیشنهادهایی داشتم اما چیزی نبود که می خواستم. یک فیلمنامه خوب که بخش اعظمی از یک کار سینما یا سریال را می سازد و یک کارگردان آگاه که عاشقانه فیلمنامه را به یک اثر تبدیل کند، برای یک تولید لازم است. نباید کار برای دستمزد باشد. متاسفانه فیلمسازی مثل یک کار اداری وظیفه شده است. دوست دارم با گروهی کار کنم که از آبدارچی تا کارگردان تصور کنند که کار متعلق به خودشان است و با عشق به کار نگاه کنند.

گرگین درباره همکاریش با بهروز افخمی در سریال میرزا کوچک خوان اظهار کرد: خیلی این کار را دوست دارم. چراکه فیلمنامه بسیار زیبا و روانی با نویسندگی ناصر تقوایی داشت. فیلمنامه سه جلدی میرزا کوچک خوان را به من دادند که هنوز در کتابخوانه منزل آن را دارم. باور کنید تا تمام نشد آن را زمین نگذاشتم و شبانه روز آن را خواندم. از بس که زیبا بود. زمانی که فیلمنامه را می خواندم حس نمی کردم روی زمین هستم و متنی می خوانم. میرزاکوچک خوان یکی از زیبا ترین فیلمنامه هایی بود که آن را خواندم.

وی عنوان داشت: زمانی که یک فیلمنامه درجه یک، روان و زیبا دارای المان های یک اثر هنری باشد و یک کارگردان جوان و جویای نام آن را بسازد و مدیریت فیلمنامه برعهده شخصی به نام زنده یاد نعمت حقیقی که نقش ارزنده ای در این فیلم داشت،  با دیگر بخش ها مانند نماهای فوق العاده ترکیب می شود و حاصل کار، فوق العاده می شود. مجموعه ای از این عوامل به کمک لوکیشن های زیبای شمال کشور که من فکر نمی کنم در هیچ جای جهان زیبایی های گیلان را داشته باشد،  فیلمی فوق العاده ساخت. نقش یک افسر را در این فیلم بازی می کردم که یک اسلحه داشت که در آن زمان مشهور شده بود.

وی درباره جای خالی مرحوم علی حاتمی گفت: جای خالی او پر نخواهد شد. برخی چهره ها جایگزین ندارند. شاید برخی استعدادها بیایند اما هیچ کس علی حاتمی نمی شود. مجموعه موفقی به نام هزار دستان را ساخت که تولیدش چندین سال طول کشید. برنامه ای به نام درباره هزاردستان در زمان نمایش این سریال ساختم و با خود عوامل مصاحبه کردم. علاوه بر این با خود علی حااتمی و منتقدان مصاحبه کردم، که مصاحبه آن را شما پخش کردید.

این بازیگر پیشکسوت درباره بهترین هنرمندانی که با آن ها کار کرده است، بیان کرد: در اولین کارم به نام صدای صحرا بود که نادر ابراهیمی آن را ساخته بود و سناریوی آن را نوشته بود. وی نویسنده نامداری بود و سریال، سناریوی زیبایی داشت اما در تبدیل به فیلم موفق نبود. آن جا خاطرات زیادی در ذهنم نقش بست. با زنده یاد جمشید مشایخی در این کار هم چادری بودیم. کار در جنگل و دشت بود و ما هم در چادر استراحت می کردیم. زمانی که از سر کار برمی گشتیم و شب شده بود،  پشت چادر ها غایم باشک بازی می کردیم چراکه کار دیگری نداشتیم. آنجا خیلی به ایشان علاقه پیدا کردم و خیلی ها هم می گفتند که ما شباهت ظاهری داریم. بعد از این در محافل مختلف همدیگر را می دیدیم بدون توجه به شرایط سوک سوک می گفتیم و دیگران از رفتار ما تعجب می کردند.

گرگین درباره اثر دزدان مادرزاد گفت: در این سریال من پسر بزرگ خانواده بودم. خانم نیکو خردمند که دوبلور و بازیگر درجه یک هستند آن جا حضور داشتند با کارگردانی صباغ زاده کار خوبی شد. خاطرات خوبی از این کار داشتیم.

وی درباره تغییر شرایط فعالیت هنری از گذشته تا حال اظهار کرد: زمانی در همین تلویزیون سریال هایی پخش می شد که خیابان ها را خلوت می کرد. زمان انقلاب و بعد از این نیز اینگونه بود. نمی دانم آمار نشان می دهد یا نه اما عدم استقبال از سریال های فعلی شاید دلایل مختلفی دارد. نمی دانم، ضعف محتوایی، موضوعات تکراری، نبود نگرش جدید باعث شده که مخاطبان سریال ها کم شوند. قبل و بعد از کرونا که سینما تعطیل شد، تهیه کنندگان و کارگردانان وارد شبکه خانگی شدند. ابتدا کارهای خوبی در شبکه خانگی شاهد بودیم و در ادامه ما منتظر کارهای خوب بودیم اما به مرور کارهای بی محتوا و بی کیفیت ساخته شده و دارد ساخته می شود و نمی تواند با تلویزیون رقابت کند. البته منظورم این نیست که کارهای تلویزیون خوب است اما مجموعه های فعلی کیفیت مناسب ندارد.

«سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه‌ها ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک پخش می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز جمشید گرگین سریالیست یک کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نشریۀ 29 ساله به حذف سریال «حشاشین» از شبکۀ نمایش خانگی/ علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح تاریخی است؛ نسازی، می‌سازند(+ جلد)

عصر ایران- هفته نامۀ 29 سالۀ «امید جوان» با اختصاص روی جلد خود به تصویر ایفاگر نقش حسن صباح در سریال مصری «حشاشین» منع نمایش آن را به منظور مقابله با تحریف تاریخ بی فایده دانسته و نوشته وقتی خودمان به تاریخ خودمان نپردازیم و سریال نسازیم دیگران این کار را انجام می دهند.

    امید جوان با انعکاس دیدگاه خبرگزاری رسمی دولت در دفاع از این ممانعت و بی اثر بودن سریال و نظر سید عبدالجواد موسوی - روزنامه نگار- در بی حاصل بودن این اقدامات به خوانندگان خود قول داده در یکی از شماره های آینده خسرو معتضد به تفصیل به این سریال خواهد پرداخت.

   تاریخ پژوه مشهور که خود با ذبیح الله منصوری نویسنده «قلعه الموت» آشنا بوده پی گیر و علاقه مند سریال های تاریخی است.

   امید جوان نوشته :علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح و قلعه الموت موجب استقبال از سریال مصری «حشاشین» شده و چاره کار را در این دیدند که از سکوهای نمایش خانگی حذف کنند ولی مگر در این روزگار می شود مردم را از تماشای آنچه دوست دارند منع کرد؟ بله، تاریخ واقعی ما نیست ولی مگر دست کارگردانان ما برای ساخت سریال تاریخی باز است یا صدا وسیما اجازه می دهد که با نگاه غیر ایدیولوژیک به تاریخ نگریسته شود؟

   درباره مرحوم منصوری هم یادآور شده:یکی از دلایل محبوبیت و شهرت ذبیح الله منصوری که افسانه و تاریخ را به هم می آمیخت همان رمان قلعه الموت بود و با این پیشینه استقبال و حداقل کنج کاوی درباره این که حشاشین چه تصویری از حسن صباح و باطنی ها ترسیم کرده شگفت آور نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم!/ «چه تکاپوی رقت انگیزی»

دیگر خبرها

  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید
  • عمو پورنگ با «لالایی» بازیگر می‌شود / جزئیات پخش سریال عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی
  • عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید
  • عمو پورنگ بازیگر شد
  • عمو پورنگ به «لالایی» نزدیک شد و تلویزیون به سریالی فوتبالی!
  • واکنش نشریۀ 29 ساله به حذف سریال «حشاشین» از شبکۀ نمایش خانگی/ علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح تاریخی است؛ نسازی، می‌سازند(+ جلد)
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت + جزئیات
  • پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون